10 let IMOTHEP carpbaits očima majitele Dalibora Radošovského
„Píše se rok 2009 a já opouštím půl roku od těžkého úrazu rehabilitační ústav. Můj život se od základu mění. Kvůli zdravotním následkům nemůžu pokračovat v zaměstnání a přemýšlím, co bude dál.“
Odmala jsem byl vášnivým rybářem, a tak jednou z mnoha možností bylo spojit můj koníček s prací. Ještě tentýž rok mi rodinná firma Nevis pomohla založit můj první rybářský e-shop rybareni.vyhodnykup.cz, kde jsem prodával různé produkty českých i zahraničních značek pro rybáře. Díky tomu jsem měl možnost spoustu z nich otestovat a postupně jsem zjišťoval, že by na nich šlo sem tam něco vylepšit. Po půl roce přišel nápad založit si svou vlastní značku návnad a nástrah pro lov trofejních kaprů. Bez znalostí to ale nešlo. Na několik týdnů jsem se zavřel v knihovně a studoval potravní chování ryb, chemické složení tekutých potrav, liquidů a esencí.
První pokusy s vlastními produkty a první výstava
V roce 2010 jsem vyrobil první várky boilies pod názvem IM1 kořeněná oliheň, IM2 uzený losos, které jsem osobně testoval na místních vodách. Ti, kteří si vlastní boilies někdy sami vyráběli, tuší, že mě doma moc rádi neměli :-) Na podzim roku 2010 jsem oslovil fanoušky jednoho kaprařského serveru s nabídkou, že můžou vyzkoušet mé produkty. Byl jsem překvapený, že se poměrně rychle ozvali dva borci z okolí Troubek. Byli to Pavel Polák a Zdeňek Kračmář.
První osobní kontakt jsme navázali na mé první životní výstavě v Břeclavi na Carpshow Moravia v lednu 2011. Tenkrát ještě pod značkou rybareni.vyhodnykup.cz. Na této show jsem se seznámil s Petrem Tydlačkou, úžasným člověkem a dnes už kamarádem. Na tyto jeho slova nikdy nezapomenu: „Dalibore, právě jsi vstoupil do klece mezi lvy“. Těmi myslel české kaprařské firmy.
Vlastní značka a založení firmy
Už v únoru mi Petr volal a přišel s myšlenkou a nápadem založit si vlastní značku, která by byla konkurenceschopná a zaujala by rybářskou veřejnost. Nápad mě nadchl, proto jsem hned vyrazil do Břeclavi, a s Petrem jsme začali plánovat, jak by značka měla vypadat, jaký by měla mít marketing a jak by měla komunikovat. Petr tenkrát přišel se spoustou grafických návrhů na logo firmy, ale pořád jsme nebyli úplně spokojeni. Odjel jsem plný rozporuplných pocitů, ale stále nadšený, že vzniká něco nového. Tři měsíce na to bylo hotovo. Po usilovné práci bylo logo a název firmy na světě - IMOTHEP carpbaits. To byl ale pouze první krok.
Spousta lidí se mě ptá, jak vznikl název IMOTHEP carpbaits. Všechno to začalo před mnoha lety na slovenské výpravě na řece Váh, kde jsem byl s mým dlouholetým kamarádem Alešem Vaculíkem. Seděli jsme u vody, užívali si večerní pohodu a na notebooku si pouštěli tehdy novinku - film Mumie. Druhý den ráno se Aleš rozhodl, že si udělá pořádek ve svých rybářských věcech, a začal vybalovat svou rybářskou krabici. Na samém dnu narazil na játrovou paštiku z dobrých osmdesátých let s cenovkou 4,50 Kčs. V ten moment mne napadla hláška z filmu Mumie a Alešovi jsem řekl: "Na otevření budeš potřebovat sarkofág klíč. Z té konzervy se ozve Imothep, Imothep, a na povrch vyleze akorát tak na půl prožraný míchač, který tu paštiku tehdy vyrobil." V tu chvíli to byla obrovská legrace spojená se včerejším filmovým zážitkem. Do konce naší rybářské výpravy už jsme si neřekli jinak než Imothep. Mně se to slovo tak zalíbilo, že jsem si I.M.O.T.H.E.P přidal na jednom rybářském webu jako přezdívku. Roky plynuly a mne by ani ve snu nenapadlo, že toto slovo bude v mém životě hrát tak zásadní roli.
Když jsme pak spolu s Petrem Tydlačkou vymýšleli název nové značky, tak se nabízelo využít přezdívku, pod kterou jsem vystupoval, protože už ji pár rybářů znalo. Jen jsme z ní odstranili tečky. Vymýšlet názvy produktů už pak bylo snadné, vše jsme ladili do egyptské tematiky. Tím jsme byli a jsme unikátní a rozpoznatelní. Ramzes, Mummy, Sarkofág a další. Kdykoliv se tyto názvy někde objevily, okamžitě byly spojovány se značkou IMOTHEP carpbaits. A jsme této strategii dál věrní. Těšíme se, že se naše egyptská rodina produktů ještě rozroste o nějaký ten klenot.
28. 5. 2011, dva roky po úrazu, přišel další zásadní okamžik mého života. Oficiálně jsem založil svou vlastní značku, zprovoznil jsem e-shop a rozšířil sortiment. O rok později jsem značku a logo zaregistroval na Úřadu průmyslového vlastnictví. V červnu téhož roku jsem byl kamarádem Markem Tichým pozván na závody na pískovnu v Roudnici, kde jsem mu nejen představil své produkty, ale tyto závody jsem dokonce s přehledem vyhrál.
IMOTHEP si podmanil sever Čech
Díky Markovi jsem měl možnost potkat zkušeného rybáře Pavla Vohralíka. Tomu jsem nechal na vyzkoušení několik sáčku boilies, boosteru a popek. Pavel nelenil a vyrazil s Martinem Müllerem testovat moje produkty na Labe. První zkouška měla velký úspěch, a tak mě i Martin, kterého jsem do té doby neznal, poprosil, jestli by mohl mé boilies u vody taky vyzkoušet. Pár dní na to mi Martin, celý nadšený, zavolal znovu: „Po týdenním lovu na tvé produkty se mi podařilo nachytat snad to nejhezčí z Labe.” Tím mě utvrdil v tom, že to, co dělám, má smysl.
Byl to začátek naší spolupráce, která trvá dodnes. V roce 2011 přišli do týmu díky Martinovým známostem Martin Baťka, Tomáš Čáp, Tomáš Kubík a David Jansta. Tým IMOTHEP carpbaits se tak na severu Čech začal rozrůstat.
V následující sezóně dostal Martin Müller šílený plán - lovit s mými produkty na jednom místě co nejdéle to půjde. Nakonec z toho vznikl skvělý projekt 169 dní na Labi. Tento rok byl pro mě zlomový. Kromě úspěchu na Labi jsem začal dodávat své zboží Radku Bisovi do jeho ústeckého rybářského obchodu kaprarina.cz. A mé kroky dál mířily na Slovensko.
Expandujeme na Slovensko a do Maďarska
V březnu 2012 jsem své produkty poprvé vystavoval na Slovensku na Fishing show Trenčín.
Tam mě oslovil další osudový člověk se zájmem zastupovat IMOTHEP carpbaits na Slovensku. Byl to Michal Cích. Naše spolupráce trvá dodnes a Michal na Slovensku vybudoval opravdu kvalitní tým. V roce 2013 se IMOTHEP carpbaits dostal pod vedením Kerestesze Ference také do Maďarska. V listopadu téhož roku jsme vystavovali na Ponty show v Budapešti.
Začali jsme také více pracovat na vzhledu obalů, ale hlavně jsme neustále zvětšovali portfolio našich produktů.
IMOTHEP dobývá Polsko
Uplynulo pár let a IMOTHEP carpbaits expandoval také do dalších zemí. Rozhodli jsme se dobýt Polsko. Začal s tím Josef Hampl, kterému za tyto těžké průkopnické chvilky děkuji. V Polsku jsme vybudovali vlastní tým pod obchodním zastoupením Roberta Rasty.
Stejný cíl, jen jiná cesta
V roce 2015 jsem si začal pohrávat s myšlenkou, že bychom si 80 % surovin pro naše produkty mohli vyrábět sami, a tím bychom své nástrahy a návnady ještě více odlišili od konkurence a šli svou vlastní cestou.
„Je rok 2021 a myšlenka vlastní výroby surovin se stala skutečností. Sami si vyrábíme vše od boiliesových směsí po rybí moučky, tekuté potravy, přírodní extrakty, emulze a další produkty pro lov trofejních kaprů.“
V roce 2015 začala poptávka na maďarském trhu růst a jako nový obchodní zástupce nastoupil Štamber Lajoš.
Ani Slovensko ale nezůstávalo pozadu. Michal Cích kromě Slovenska rozjel také obchodní zastoupení v Chorvatsku. Firma rostla a moje práce mě naplňovala stále víc.
V roce 2015 jsme kompletně změnili design obalů a přešli jsme od sáčků ke kbelíkům. Vyměnili jsme dózy, lahvičky i všechny etikety.
Severní Čechy si po domluvě s Radkem Bisem převzal Tomáš Čáp a začal budovat vlastní sklad, který z Litoměřic zásobuje základnu IMOTHEP carpbaits na severu.
Spolupráce s Europa Carp Deaf a francouzská spojka
Přišel rok 2016 a navázal jsem spolupráci s úžasnými lidmi z kaprařské skupiny Europa Carp Deaf. Jde o skupinu hluchoněmých rybářů pod vedením Zdeňka Goldyho Praise. Ten se stal členem IMOTHEP týmu a přivedl s sebou spoustu úžasných rybářů. Jedním z nich je Cyril Blanchet, který rozšířil povědomí o značce IMOTHEP ve Francii a dodnes ji tam zastupuje.
Čas plynul jako voda, množství úlovků rostlo, tým IMOTHEP se rozšiřoval a zákazníci byli čím dál víc spokojenější. V roce 2017 a 2018 se tým IMOTHEP zúčastnil prestižních kaprařských závodu IBCC v Maďarsku na jezeře Balaton. Měli jsme ohromnou radost z umístění v půlce startovního pole, kde nám konkurovaly týmy z celé Evropy, což dodnes považujeme za skvělý úspěch.
LUXOR - novinka na kaprařském trhu
V roce 2018 nastal další zlom. Vytvořili jsme úplně novou řadu, která se naprosto lišila od našich ostatních produktů. Šlo o řadu Ocean mix LUXOR.
„LUXOR je vytvořený pouze na přírodní bázi, bez použití esencí a výhradně na přírodních extraktech z moře a mořských živočichů, které si sami vyrábíme.“
První sezóna s více jak 110 kapry přes 20 kg
Přišla sezóna 2019 a veškeré úsilí, vložené do zkvalitňování našich výrobků, přineslo parádní výsledky. Když jsem po sezóně bilancoval, tak jsem napočítal přes 110 ulovených kaprů přesahujících magickou hranici 20 kg. Všechny tyto ryby dodnes máme doložené fotkami, které nám sami rybáři v průběhu sezóny posílali. Byl to sen!
Ve stejném roce jsme se rozrostli do Španělska. Obchodní zastoupení získal Daniel Martin Lozáno, který vytváří a buduje skvělý tým dodnes.
V roce 2021 přebral maďarský IMOTHEP Kewin Maczali, letitý kolega Lájoše.
IMOTHEP carpbaits má své zastoupení už v 7 zemích Evropy.
IMOTHEP carpbaits kompletně v novém
Roky 2020 a 2021 byly a jsou ve znamení dalších velkých změn. Chtělo to nový impuls. Rozhodl jsem se od základu přeorganizovat fungování firmy a obléct jí úplně nový kabát. Vyrobili jsme nové kbelíky a etikety, vznikl nový e-shop i nové produktové fotky. Dáváme větší důraz na komunikaci na sociálních sítích. 19. února 2021 bylo vše hotovo a nový IMOTHEP carpbaits spatřil světlo světa. Vše jsme přitom odstartovali už v říjnu předchozího roku tímto příspěvkem na Facebooku a ohlasy byly parádní. Věděl jsem tedy, že jdeme správným směrem.
„Současně přicházíme na trh s další novinkou - boilies s příchutí bahenního červa. Ty jsou vyrobené ze speciálního výluhu z patentek, rybí moučky ze sladkovodních ryb, mušlí a sušeného zooplanktonu s vysokým podílem perlooček.“
Velký dík patří Vítkovi Nevřelovi, který novou identitu IMOTHEP carpbaits vymyslel, a jeho ženě Katce, která všechny produkty nafotila.
Ale úplně to největší poděkování patří dvěma lidem. Tou první je moje žena Petra, která se mnou prožívala těžké začátky při budování firmy. Jsem moc rád, že v ní mám tak velkou oporu. Druhým člověkem, kterého chci vyzdvihnout a který je spojen se značkou IMOTHEP carpbaits asi nejvíce, je Jiří Kaluža. Můj blízký kamarád, parťák a hlavně bezvadný člověk. Bez tohoto chlapíka by firma nikdy nebyla tam, kde je dnes. Moc Ti díky, kamaráde!
Velmi si vážím přízně našich zákazníků a děkuji všem lidem, kteří se zapojili do budování značky IMOTHEP carpbaits. Naším posláním je vytvářet produkty, které jsou jedinečné a jdou si svou vlastní cestou.